BROADCASTING MEDIA PRODUCTION COMPANY,PUBLISHER,NON -PROFIT ORGANISATION

KSM CHANNEL / GLOBAL PERSPECTIVE HUMAN OPINION " We are an international online news media, providing news with a India perspective to a worldwide audience through Multiple cross-platform editions, Multiple with distinct live TV channels". kanishk Channel is designed to create this grounded knowledge that is the need of the hour across Indian. The sites of this creation are the five interdisciplinary, each of which will focus on a particular transformational theme: Governance, Human Development, Economic Development, Systems and Infrastructure, and Environment and Sustainability. Each of the Schools has concrete pathways to impact. These are drawn from specific epistemic traditions linked to disciplines and innovative inter-sectoral, intersectional, and interdisciplinary approaches. The key common imperative, however, is to ground knowledge creation and pedagogy in the Indian context and for developing countries across the world, Renewing the civil rights movement by bringing the world of ideas and action. We are a non-profit organization. Help us financially to keep our journalism free from government and corporate pressure.
Showing posts with label CORRUPTION. Show all posts
Showing posts with label CORRUPTION. Show all posts

Wednesday, 7 April 2021

CBI registers preliminary inquiry against former Maha Home Minister Anil Deshmukh who resigned over corruption allegations

 


File Pic

Central Bureau of Investigation has registered preliminary enquiry against former Maharashtra Home Minister Anil Deshmukh who resigned over corruption allegations. The preliminary enquiry was registered on the instructions of Bombay High Court, which passed an order on Monday in this regard.

The High Court had ordered the CBI to hold preliminary enquiry into former Mumbai police chief Param Bir Singh’s allegations against Anil Deshmukh running an extortion wing. 

 

Social media is bold.


Social media is young.

Social media raises questions.

 Social media is not satisfied with an answer.

Social media looks at the big picture.

 Social media is interested in every detail.

social media is curious.
 
 Social media is free.

Social media is irreplaceable.

But never irrelevant.

Social media is you.

(With input from news agency language)

 If you like this story, share it with a friend!  


We are a non-profit organization. Help us financially to keep our journalism free from government and corporate pressure

Lovelywholesale WW 

 

Monday, 5 April 2021

Rafale Deal: French Anti-Corruption Body Suspected Dassault Made Payment to Indian Middleman, Claims Report

 While the Rafale jet maker allegedly was not able to provide documentation to explain a suspicious transaction, the French anti-corruption agency ultimately chose not to refer the matter for prosecution. 


Rafale Deal: French Anti-Corruption Body Suspected Dassault Made Payment to Indian Middleman, Claims Report 


New Delhi: A French anti-corruption agency allegedly raised red flags over a suspicious payment made by Dassault Aviation to an Indian defence company in 2017-18, according to a new report published by Paris-based investigative news website Mediapart, in a development that places a fresh spotlight over the controversial 2016 Rafale deal.

The report claims that the Rafale jet maker was unable to adequately provide documentation for this 2017 contract for aircraft models, leading the anti-corruption agency’s inspectors to suspect that it was a “bogus purchase” or one that was designed to conceal a middleman payment.

Tomtop.com - World

What is likely to raise further eyebrows is that the Indian defence company’s owners are closely connected to alleged defence agent Sushen Gupta, who is under investigation by the CBI in the AgustaWestland case.

The Wire has not been able to independently verify these claims, but the media report notes that the anti-corruption body ultimately decided not to refer the matter to French prosecution authorities for further investigation and legal action. 

Aircraft models ;


The suspicious transaction was unearthed by the Agence Française Anticorruption (AFA) – a body that is answerable to the French government and was set up in 2017 with the aim of checking whether large companies have implemented the anti-corruption procedures set out in the French law – as part of a scheduled audit of the Dassault Group.

“As they combed through the 2017 accounts the AFA inspectors raised an eyebrow when they came across an item of expenditure costing 508,925 euros and entered under the heading “gifts to clients”. This amount ‘seemed disproportionate in relation to all the other entries’ under the same heading, said the subsequent confidential report of the AFA audit…,” the media report noted.

“To justify this larger than usual ‘gift’ Dassault supplied the AFA with a ‘proforma invoice’ dated March 30th 2017 which was supplied by an Indian company called Defsys Solutions. This invoice, which related to 50% of the total order (€1,017,850), was for the manufacture of 50 models of the Rafale C, with a price per unit of €20,357,” the report added, quoting the AFA audit findings.

The AFA inspectors who found this purported transaction then asked Dassault for explanations: Why had the Rafale jet maker asked an Indian company to make models of its own aircraft, each the size of a small car, at 20,000 euros a pop? And why was this expenditure recorded as a ‘gift to client’?

The Phylife [CPS] IN

According to the Mediapart report, the Dassault Group was not able to provide the AFA with a “single document showing that these models existed and were delivered”.

No recommendation for prosecution

The Indian company at the heart of this aircraft model contract – Defsys Solutions – is apparently one of Dassault’s sub-contractors in India on the Rafale contract.

“Defsys belongs to the Gupta family, whose members have acted as middlemen in the aeronautical and defence industries for three generations.  In January 2019 the Indian media – first Cobrapost and then the Economic Times – revealed that one family member, Sushen Gupta, operated as an agent for Dassault, had worked on the Rafale contract and had allegedly obtained confidential documents from India’s Ministry of Defence,” the Mediapart report noted.


“By coincidence, it was this middleman who sent the one-million-euro invoice for the jet fighter models to Dassault six months after the September 2016 signing of the Rafale deal by the French defence minister Jean-Yves Le Drian and his Indian counterpart Manohar Parrikar. In March 2019 Sushen Gupta was arrested by agents from the Enforcement Directorate… He was later freed on bail facing charges of “money laundering” over the so-called ‘Choppergate’ corruption scandal involving the sale of helicopters to India by the Italian-British group AgustaWestland,” the report added.

Ultimately however, by 2020, when the AFA finalised its audit of the Dassault Group, the anti-corruption body’s director Charles Duchaine chose not to refer the matter for prosecution.

New Delhi: A French anti-corruption agency allegedly raised red flags over a suspicious payment made by Dassault Aviation to an Indian defence company in 2017-18, according to a new report published by Paris-based investigative news website Mediapart, in a development that places a fresh spotlight over the controversial 2016 Rafale deal.

The report claims that the Rafale jet maker was unable to adequately provide documentation for this 2017 contract for aircraft models, leading the anti-corruption agency’s inspectors to suspect that it was a “bogus purchase” or one that was designed to conceal a middleman payment.

What is likely to raise further eyebrows is that the Indian defence company’s owners are closely connected to alleged defence agent Sushen Gupta, who is under investigation by the CBI in the AgustaWestland case.

The Wire has not been able to independently verify these claims, but the media report notes that the anti-corruption body ultimately decided not to refer the matter to French prosecution authorities for further investigation and legal action.

Aircraft models

The suspicious transaction was unearthed by the Agence Française Anticorruption (AFA) – a body that is answerable to the French government and was set up in 2017 with the aim of checking whether large companies have implemented the anti-corruption procedures set out in the French law – as part of a scheduled audit of the Dassault Group.

“As they combed through the 2017 accounts the AFA inspectors raised an eyebrow when they came across an item of expenditure costing 508,925 euros and entered under the heading “gifts to clients”. This amount ‘seemed disproportionate in relation to all the other entries’ under the same heading, said the subsequent confidential report of the AFA audit…,” the media report noted.

Yourroom

“To justify this larger than usual ‘gift’ Dassault supplied the AFA with a ‘proforma invoice’ dated March 30th 2017 which was supplied by an Indian company called Defsys Solutions. This invoice, which related to 50% of the total order (€1,017,850), was for the manufacture of 50 models of the Rafale C, with a price per unit of €20,357,” the report added, quoting the AFA audit findings.

The AFA inspectors who found this purported transaction then asked Dassault for explanations: Why had the Rafale jet maker asked an Indian company to make models of its own aircraft, each the size of a small car, at 20,000 euros a pop? And why was this expenditure recorded as a ‘gift to client’?

According to the Mediapart report, the Dassault Group was not able to provide the AFA with a “single document showing that these models existed and were delivered”.

No recommendation for prosecution

The Indian company at the heart of this aircraft model contract – Defsys Solutions – is apparently one of Dassault’s sub-contractors in India on the Rafale contract.

“Defsys belongs to the Gupta family, whose members have acted as middlemen in the aeronautical and defence industries for three generations.  In January 2019 the Indian media – first Cobrapost and then the Economic Times – revealed that one family member, Sushen Gupta, operated as an agent for Dassault, had worked on the Rafale contract and had allegedly obtained confidential documents from India’s Ministry of Defence,” the Mediapart report noted.


“By coincidence, it was this middleman who sent the one-million-euro invoice for the jet fighter models to Dassault six months after the September 2016 signing of the Rafale deal by the French defence minister Jean-Yves Le Drian and his Indian counterpart Manohar Parrikar. In March 2019 Sushen Gupta was arrested by agents from the Enforcement Directorate… He was later freed on bail facing charges of “money laundering” over the so-called ‘Choppergate’ corruption scandal involving the sale of helicopters to India by the Italian-British group AgustaWestland,” the report added.

Ultimately however, by 2020, when the AFA finalised its audit of the Dassault Group, the anti-corruption body’s director Charles Duchaine chose not to refer the matter for prosecution.

Instead, the report notes, the “aircraft models issue was relegated to two short paragraphs” in the AFA’s final report.

Duchaine refused to comment on the matter when questioned by Mediapart. A Dassault spokesperson, meanwhile, told the website that the company will not be commenting on the development.

 SOURCE ; THE WIRE


Social media is bold.

Social media is young.

Social media raises questions.

 Social media is not satisfied with an answer.

Social media looks at the big picture.

 Social media is interested in every detail.

social media is curious.

 Social media is free.

Social media is irreplaceable.

But never irrelevant.

Social media is you.

(With input from news agency language)

 If you like this story, share it with a friend!  

We are a non-profit organization. Help us financially to keep our journalism free from government and corporate pressure


Monday, 15 February 2021

TRP Scam: Times Group Sends Legal Notice to BARC, Seeks Rs 450 Cr in Damages

 The notice, which follows alleged chats between Partho Dasgupta and Arnab Goswami, said BARC should also publish a statement stating that Times Now was the leader in the English news genre between 2017-2019.

 

 

Mumbai: Media giant Times Group on Sunday said it has sent a legal notice to Broadcast Audience Research Council (BARC), alleging the TV rating agency “deliberately reduced” its English news channel’s viewership at the behest of a rival launched in 2017 and demanded compensation of Rs 450 crore.

The notice, which follows the probe by the city police into the fake television rating points (TRP) case, in which former officials from BARC and the Arnab Goswami-promoted Republic News have been arrested, was sent by MZM Legal LLP on behalf of Bennett, Coleman and Co (BCCL) on February 11.

Times Now’s viewership numbers were deliberately and in a concerted manner, reduced for giving benefit to the newly launched channel, which has considerably and adversely impacted the revenue, growth, reputation, goodwill and image of Times Now channel and the Times Group at the national and international level, the notice,” a copy of which was seen by PTI, said.

It also said that the BARC wilfully and deliberately did not take action on the findings of a July 2020 report commissioned following whistleblower allegations about TRP manipulation.

When contacted, BARC declined to comment on the story.

 

The notice said BARC should compensate Times Group with Rs 431 crore in damages and also pay back license fees of Rs 21.83 crore which has been paid by the group to date.

The notice, which follows alleged chats between the arrested former chief executive of BARC Partho Dasgupta and Republic’s promoter and editor-in-chief Arnab Goswami, said BARC should also publish a statement stating that Times Now was the leader in the English news genre between 2017-2019.

Mentioning details from the chat between Goswami and Dasgupta where both speak about suppressing Times Now‘s numbers, the notice also demanded the BARC to publish Acquisory Risk Consulting’s forensic audit report dated July 24, 2020, and also initiate disciplinary action against errant broadcasters/channels and BARC officials involved in the fraudulent activities.

Giving seven-days time to comply, the legal notice warned that the media group will be constrained to adopt criminal and also civil action against the BARC.

It also quoted from a press conference by the joint commissioner of police (crime) in December 2020, which said that apart from English news genre TRP manipulation also happened in the Telugu news channels category.

 

“The press conference makes it evidently clear that activities resulting in viewership malpractices and TRP manipulation were undertaken by BARC with a malafide intention to biasedly cause wrongful losses to some of its subscribers whilst other co-conspiring subscribers benefitted of the malicious acts,” the legal notice said.

SOURCE ;PTI

 Social media is bold.

Social media is young.

Social media raises questions.

 Social media is not satisfied with an answer.

Social media looks at the big picture.

 Social media is interested in every detail.

social media is curious.

 Social media is free.

Social media is irreplaceable.

But never irrelevant.

Social media is you.



(With input from news agency language)

 If you like this story, share it with a friend!  

    We are a non-profit organization. Help us financially to keep our journalism free from government and corporate pressure

     

  


 

 Trip.com / CPS

Huawei    Miuz 

  Shafa

Thursday, 11 February 2021

व्यापम घोटाला: व्हिसलब्लोअर ने दावा किया 'गैरकानूनी' निरोध; HC ने मध्य प्रदेश सरकार को नोटिस जारी किया

उच्च न्यायालय की ग्वालियर पीठ के न्यायमूर्ति एस ए धर्माधिकारी ने मंगलवार को राज्य सरकार और अन्य उत्तरदाताओं को घोटाले के आरोपी आशीष चतुर्वेदी द्वारा दायर रिट याचिका पर जवाब देने के लिए कहा।

 Vyapam Scam: Whistleblower Claims 'Unlawful' Detention; HC Issues Notice to Madhya Pradesh Govt  

 

 ग्वालियर: मध्य प्रदेश हाईकोर्ट ने करोड़ों रुपये के व्यापम दाखिले और भर्ती घोटाले की एक याचिका पर राज्य सरकार को नोटिस जारी किया, जब उसने आरोप लगाया कि मामले के सिलसिले में उसे 18 घंटे के लिए गैरकानूनी रूप से हिरासत में लिया गया था। 2018 में। उच्च न्यायालय की ग्वालियर पीठ के न्यायमूर्ति एस ए धर्माधिकारी ने मंगलवार को राज्य सरकार और अन्य उत्तरदाताओं को घोटाले की सीटी-ब्लोअर, आशीष चतुर्वेदी द्वारा दायर रिट याचिका पर जवाब देने के लिए मुआवजा देने की मांग की। 9 अगस्त, 2018 को, पुलिस ने यहां एक विशेष अदालत में चतुर्वेदी (29) को पेश किया, जो कि व्यापम मामले में जमा नहीं करने के लिए उनके खिलाफ जारी वारंट के बाद, चतुर्वेदी के वकील डी.पी. सिंह ने गुरुवार को पीटीआई को बताया। चतुर्वेदी ने उस समय उनका बयान दर्ज नहीं किया, यह कहते हुए कि वह मामले में शिकायतकर्ता थे। सिंह ने कहा कि उन्होंने अदालत से कहा था कि वह मामले की जांच पूरी होने के बाद ही फैसला करेंगे। 

 चतुर्वेदी के वकील ने कहा कि अदालत ने उन पर 200 रुपये का जुर्माना लगाया है, यदि वह इसका 

भुगतान करने में विफल रहता है, तो उसे 15 दिनों के लिए न्यायिक हिरासत में भेजा जाना चाहिए। 

 

  

 "9 अगस्त 2018 को, चतुर्वेदी ने 4.30 बजे अदालत के कामकाज को बंद करने से पहले जुर्माना जमा किया और इसलिए, अदालत ने आदेश दिया कि चतुर्वेदी को छोड़ दिया जाए," उन्होंने कहा। अदालत के निर्देश के बाद भी, चतुर्वेदी को जेल भेज दिया गया, जहां व्यापम घोटाले के कुछ आरोपी भी बंद हैं, उन्होंने आरोप लगाया। सिंह ने कहा कि वह "18 घंटे" के बाद अगले दिन जेल से बाहर चला गया। उच्च न्यायालय में दायर अपनी याचिका में, चतुर्वेदी ने कहा है कि "गैरकानूनी" निरोध ने उनके बेदाग चरित्र और करियर को कलंकित किया है। सिंह ने कहा, '' मेरा मुवक्किल एक भारी मुआवजे की मांग कर रहा है। यह घोटाला मध्य प्रदेश व्यावसायिक परीक्षा बोर्ड द्वारा आयोजित परीक्षाओं में अनियमितता को संदर्भित करता है, जिसे व्यावसायिक पाठ्यक्रमों और राज्य सेवाओं में प्रवेश के लिए व्यावासायिक मंडल या व्यापम भी कहा जाता है। 

Dhani Super Saver [CPR] IN  

घोटाले से संबंधित कई आपराधिक मामले राज्य के विभिन्न हिस्सों में दर्ज किए गए हैं। प्रारंभ में, राज्य पुलिस के एक विशेष कार्यबल ने घोटाले की जांच की थी।

2016 में, सुप्रीम कोर्ट ने केंद्रीय जांच ब्यूरो को घोटाले की जांच करने का निर्देश दिया  !

  (पीटीआई)

 सोशल मीडिया बोल्ड है।

  सोशल मीडिया युवा है। 

 सोशल मीडिया पर उठे सवाल सोशल मीडिया एक जवाब से संतुष्ट नहीं है। 

 सोशल मीडिया में दिखती है !

 

  Lovelywholesale WW  

 बड़ी तस्वीर सोशल मीडिया हर विवरण में रुचि रखता है।  

सोशल मीडिया उत्सुक है।

  सोशल मीडिया स्वतंत्र है।

  सोशल मीडिया अपूरणीय है। 

 लेकिन कभी अप्रासंगिक नहीं।  

सोशल मीडिया आप हैं। 

 (समाचार एजेंसी भाषा से इनपुट के साथ) Etam  

अगर आपको यह कहानी पसंद आई तो इसे एक दोस्त के साथ साझा करें!

हम एक गैर-लाभकारी संगठन हैं। हमारी पत्रकारिता को सरकार और कॉरपोरेट दबाव से मुक्त रखने के लिए आर्थिक मदद करें !

Dhani Super Saver [CPR] IN            Onsitego [CPA] IN

Monday, 1 February 2021

पुतिन का महल। दुनिया का सबसे बड़ा रिश्वत का इतिहास पुतिन का महल। दुनिया का सबसे बड़ा रिश्वत का इतिहास

 


 
        source ; एलेक्सी नवलनी

सभी दस्तावेजों के साथ जांच का पाठ यहां है https://palace.navalny.com/ नवलनी ने रूस लौटने से पहले इस वीडियो को रिकॉर्ड किया, लेकिन हम तुरंत सहमत हो गए कि हम इसके बाद इसे जारी करेंगे: एलेक्सी नहीं चाहते थे कि इस जांच के नायक व्लादिमीर पुतिन को यह सोचना चाहिए कि हम उनसे डरते हैं और उनके सबसे बड़े रहस्य के बारे में बता रहे हैं विदेश में ... आज आप देखेंगे कि क्या करीब देखना असंभव माना जाता है। हमारे साथ आप वहां जाएंगे जहां किसी को अनुमति नहीं है। हम पुतिन का दौरा करेंगे। आइए हम अपनी आँखों से यकीन करें कि यह आदमी अपने ऐशो-आराम की दौलत के लिए तरस रहा है। हम यह पता लगाएंगे कि किसके पैसे से और कैसे इस विलासिता को वित्तपोषित किया जाता है। और कैसे, पिछले 15 वर्षों में, इतिहास में सबसे बड़ी रिश्वत दी गई है और दुनिया में सबसे महंगा महल बनाया गया है। एलेक्सी को हवाई अड्डे पर हिरासत में लिया गया था, जहां वह जर्मनी में 5 महीने के इलाज के बाद पहुंचे थे। पुतिन को मारने की कोशिश करने के बाद वह वहीं खत्म हो गया। 18 जनवरी को, नवलनी को अवैध रूप से गिरफ्तार किया गया और प्री-ट्रायल निरोध केंद्र में रखा गया।अलेक्सी हमेशा हमारे अधिकारों के लिए लड़ रहे हैं, और अब हमें उनके लिए लड़ना चाहिए। व्लादिमीर पुतिन अपने सभी अपराधों के लिए जवाब देने के लिए बाध्य है। 23 जनवरी को 14:00 बजे अपने शहरों की केंद्रीय सड़कों पर जाएं। छोड़ा नहीं जा रहा है। यहां विभिन्न शहरों में रैलियों का लिंक (पोस्ट अपडेट किया जाएगा): https://navalny.com/p/6454/

 (समाचार एजेंसी भाषा से इनपुट के साथ)  

अगर आपको यह कहानी पसंद आई तो इसे एक दोस्त के साथ साझा करें!  

हम एक गैर-लाभकारी संगठन हैं। हमारी पत्रकारिता को सरकार और कॉरपोरेट दबाव से मुक्त रखने के लिए आर्थिक मदद करें।

 

 

Skillbox

Monday, 18 January 2021

UK: Decision to refuse Assange bail renders his continued detention “arbitrary”


 Today’s decision by the Magistrate’s Court in London to deny Julian Assange’s request for bail has rendered his continued detention arbitrary, said Amnesty International.

“Today’s decision to refuse Julian Assange’s bail application renders his ongoing detention ‘arbitrary’, and compounds the fact that he has endured punishing conditions in high security detention at Belmarsh prison for more than a year,” said Nils Muižnieks, Amnesty International’s Europe Director.

 Today’s decision to refuse Julian Assange’s bail application renders his ongoing detention ‘arbitrary

 offer img

 Rather than finally going home with his loved ones and sleeping in his own bed for the first time in almost ten years, Julian Assange will be driven back to his solitary cell in a high security prison.”

Julian Assange has been detained for more than year pending a decision on his extradition to the US. On Monday, a judge ruled that extradition to the US would be unlawful. After so long in detention the failure to grant him bail has rendered his detention arbitrary.

On Monday, the judge noted the dire state of Assange’s mental health, and the risk to his health has been compounded by the ongoing COVID pandemic in the UK.

 The US government is behaving as if they have jurisdiction all over the world to pursue any person who publishes information about government wrongdoing. Today’s decision seems intended to send a message that British justice will not stand in their way

 banner1

“It is clear that Julian Assange should not have been jailed pending extradition in the first place. The charges against him were politically-motivated, and the UK government should never have so willingly assisted the US in its unrelenting pursuit of Assange,” said Nils Muižnieks.

“The US government is behaving as if they have jurisdiction all over the world to pursue any person who receives and publishes information about government wrongdoing. Today’s decision seems intended to send a message that British justice will not stand in their way.”

For more information or to arrange an interview contact at the court: press@amnesty.org stefan.simanowitz@amnesty.org  +44 2030365599

 Rupay | Mymoneykarma

See our response to Monday’s extradition verdict https://www.amnesty.org/en/latest/news/2021/01/uk-assange-extradition-decision-welcome-but-exposes-politically-motivated-process/

BACKGROUND

The US extradition request is based on charges directly related to the publication of leaked classified documents as part of Assange’s work with Wikileaks. Publishing such information is a cornerstone of media freedom and the public's right to information about government wrongdoing.

Publishing information in the public interest is protected under international human rights law and should not be criminalized.

If extradited to the US, Julian Assange could face trial on 18 charges, 17 of them under the Espionage Act; and one under the Computer Fraud and Abuse Act. He would also face a real risk of serious human rights violations due to detention conditions that could amount to torture or other ill-treatment, including prolonged solitary confinement. Julian Assange is the first publisher to face charges under the Espionage Act.

SOURCE ;  amnesty.org

   

  Your language is live

Slider 

Lingerie Fest - curvy Support12 coll 

 

 Teamspirit Olive Hooded T-shirt with Full Sleeves

            

 

(With input from news agency language) 

 If you like this story, share it with a friend! We are a non-profit organization. Help us financially to keep our journalism free from government and corporate pressure.



 

 

Saturday, 16 January 2021

CBI raids his own office, corruption cases are registered against officers


 New Delhi: The CBI has registered a case against four of its officials for allegedly taking bribes to settle the investigation against companies accused of cheating banks. These include two Deputy Superintendents of Police. According to the Indian Express, the case is related to CBI officials, some middlemen and some chartered accountants, on which the agency conducted a search operation on 14 other locations including its training academy in Ghaziabad, agency headquarters located at CGO Complex in Delhi on Thursday morning. Officials said that the agency did not give much information about the case, in which its own officials are under investigation for allegedly taking bribes from those companies accused of cheating banks. An officer said that the CBI officers against whom the agency has registered a case include Deputy Superintendents of Police RK Rishi and RK Sangwan, Inspectors Kapil Dhankhar and Steno Sameer Kumar Singh. An uneasy situation arose when the agency searched the premises of the sage posted in the CBI Academy as future officers are prepared in this academy. Not only this, cadets from other countries are also trained at the state-of-the-art academy in Ghaziabad. Apart from its officials, the CBI has also registered cases against many others, including lawyers. Cases have been registered against them under the relevant sections of the Indian Penal Code, Prevention of Corruption Act. According to this newspaper, sources said that one of the two Deputy Superintendents named in the case worked for a long time in the agency's banking and securities fraud cell. Suspected officials allegedly took bribes in a bank fraud case worth more than Rs 3,500 crore, including a Mumbai-based company. These officers are accused that they benefited the company in return for the bribe received every month and shared the details of the case. Sources said that the officials were in contact with the promoters of the company and several middlemen who spoke on their behalf. The investigation was started on the basis of information received from a source, after which the special CBI unit monitored the phone calls of the suspected officers and found the allegations against them to be true. According to the report, two years ago, the CBI had placed five officers of one of its anti-corruption units under suspicion in the case of helping the suspects being investigated by the agency for financial gain. Their names were revealed in the year 2018 after a caterer raid at the Palika Seva Adhikari Sansthan of Chanakyapuri. Caterer Rakesh Tiwari previously worked as a CBI caterer. During the raids at the institute in August 2018, the CBI recovered 20 Rolex luxury watches, Rs 3.6 crore cash and Rs 1.6 crore jewelery from a cupboard in Tiwari's room. Apart from this, the CBI had claimed to have come out with documents related to alleged transactions of several crores of rupees. Sources said that the agency suspected that several officials were taking Tiwari's services to illegally send money abroad and influence the CBI cases registered against them. Although no officer has been convicted in this case yet, some Deputy Superintendent and Inspector level officers have been transferred in the name of action.

CentreFrame image  


{ With input from news agency language)

If you like this story, share it with a friend!

We are a non-profit organization. Help us financially to keep our journalism free from government and corporate pressure.

TRP Scam': WhatsApp Messages Reveal Arnab Goswami's 'Collusion' With Former BARC Chief

 The Mumbai police have annexed alleged conversations between the Republic TV founder and former BARC CEO Partho Dasgupta in a supplementary chargesheet. The discussions also reveal Goswami has connections in high places and was aware of many key Central government decisions.

 

 Arnab Goswami's Leaked WhatsApp Chats To Impact TRP Case Poorly: Chats Show  Politicians And BARC's Collusion With His Channel  


Mumbai: In the ongoing investigation into the alleged manipulation of television rating points (TRP), the Mumbai police has submitted damning messages that were allegedly exchanged between Republic TV editor Arnab Goswami and Partho Dasgupta, the former chief executive officer (CEO) of Broadcast Audience Research Council (BARC) discussing ways to “manipulate” the ratings.

The WhatsApp chats – running over 1000 pages – suggest complicity between the two and are part of the 3400-page supplementary chargesheet that the Mumbai police filed earlier this week. The messages also show Goswami’s proximity to the Prime Minister’s Office (PMO) and the information and broadcast ministry, also suggesting that he misused this access.

Even while the chargesheet focusses on the conversations between Dasgupta and Goswami, the Mumbai police have curiously not mentioned Goswami among those accused in the case. Dasgupta, on the other hand, is named as a prime accused in the scam and is already in custody, the 15th – and latest yet – to be arrested in the case.At the time Dasgupta was arrested in late December 2020, the police claimed that he had been bribed to the tune of lakhs to manipulate Republic TV’s TRPs. “Dasgupta misused his official position and manipulated TRP of specific news channels broadcast by ARG Outlier Media Pvt Ltd such as Republic Bharat Hindi and Republic TV English,” the remand notice said.The messages also suggest that Goswami was in the know about key decisions that the Central government took, even those that were closely guarded. He seems to be aware of the Balakot airstrike and the revocation of Article 370 in advance, highlighting his close connections with the upper echelons of government.


The TRP scam came to light in October last year, when BARC – the primary body that publishes TRPs in India – filed a police complaint through its associate Hansa Research Group, claiming that several news channels – including Republic TV – were involved in a TRP ‘rigging’ scam. Eventually, employees from both BARC and Republic TV were named in the FIR. The Mumbai police is also probing the role of other channels like Fakt Marathi, Box Cinema, News Nation, Mahamovies, and Wow music channel for allegedly tampering and inflating their viewership numbers.

According to the WhatsApp chats, Goswami and Dasgupta, who were colleagues at the Times Group, discussed rival channels and expressed disappointment over those channels outperforming Republic TV. While Dasgupta reassures Goswami, the latter continued to express his displeasure to the then BARC chief.

The discussion, which started in early 2017, continue on a regular interval until October 10, 2020, even after Dasgupta’s departure as CEO of BARC in October 2019. In many conversations, the duo discusses how Republic TV can become the channel with the highest TRP.The messages also suggest that Goswami was in the know about key decisions that the Central government took, even those that were closely guarded. He seems to be aware of the Balakot airstrike and the revocation of Article 370 in advance, highlighting his close connections with the upper echelons of government.

The Wire has not been able to independently verify the authenticity of the messages that the Mumbai police have annexed.



The TRP scam came to light in October last year, when BARC – the primary body that publishes TRPs in India – filed a police complaint through its associate Hansa Research Group, claiming that several news channels – including Republic TV – were involved in a TRP ‘rigging’ scam. Eventually, employees from both BARC and Republic TV were named in the FIR. The Mumbai police is also probing the role of other channels like Fakt Marathi, Box Cinema, News Nation, Mahamovies, and Wow music channel for allegedly tampering and inflating their viewership numbers.

According to the WhatsApp chats, Goswami and Dasgupta, who were colleagues at the Times Group, discussed rival channels and expressed disappointment over those channels outperforming Republic TV. While Dasgupta reassures Goswami, the latter continued to express his displeasure to the then BARC chief.

The discussion, which started in early 2017, continue on a regular interval until October 10, 2020, even after Dasgupta’s departure as CEO of BARC in October 2019. In many conversations, the duo discusses how Republic TV can become the channel with the highest TRP.


 




TV control room 

 

‘Get me a media advisor kind of position’

The messages also show that Dasgupta was aware of the influence Goswami had over the PM’s office and in one instance, asks Goswami to ‘speak to his contacts” and get him placed as an “advisor” at the PMO. “If you can please get me a media advisor kind of position with PMO,” Dasgupta wrote to Goswami on October 16, 2019. A day earlier, Goswami mentions meeting one ‘AS’. While it is not clear who is this AS that Goswami was talking about, the initials keep reappearing in the conversations very often.

The messages annexed by the Mumbai police span over three years and show exchanges between the accused and Goswami over significant news breaks. From the messages, Goswami appears to be a keen follower of other news channels and their performances on a daily basis.

From the Pulwama terror attack to the revocation of Article 370 in Jammu and Kashmir, everything is discussed at length in these chats. Soon after the Pulwama attack on February 14, 2019, in which 40 soldiers were killed, Goswami writes to Dasgupta acknowledging how the attack has helped his channel. “This attack we have won like crazy,” he allegedly wrote to Dasgupta the same evening at 5:43 pm.

A similar conversation continued over the following weeks, where Goswami was seemingly aware of military operations well in advance. The Balakot airstrike, which was carried out by Indian warplanes early on February 26, was purportedly discussed on February 23 – three days before the top secret mission.

When Goswami says that “something big” is soon going to happen, Dasgupta asks if it is “Dawood”. Goswami replies, “No sir Pakistan. Something major will be done this time…. Bigger than a normal strike. And also on the same time something major on Kashmir. On Pakistan the government is confident of striking in a way that people will be elated. Exact words used (sic).”

A day after the Balakot attack, Dasgupta appears to have inquired if that is what Goswami was talking about. To this, Goswami says, “More to come.”

Although Dasgupta freely discusses a range of topics with Goswami, he also seems concerned about both his position at BARC and later, about being implicated in a criminal case. In one instance, Dasgupta shares his anxiety over the possibility of his passport being impounded.

The chats annexed in the chargesheet also indicate that as soon as the Mumbai police’s inquiry into the scam began in October last year, their conversations came to a halt.

Malayalam channel and RSS funding

In another WhatsApp chat, Dasgupta and another accused, Ramgaria, discuss Malayalam channel Janam TV. Ramgaria mentions about the phenomenal “100 percent growth” in the channel’s viewership in the week when the controversy over the Supreme Court’s decision to allow women to enter the Sabarimala temple was at its peak in November 2018.

Mumbai: In the ongoing investigation into the alleged manipulation of television rating points (TRP), the Mumbai police has submitted damning messages that were allegedly exchanged between Republic TV editor Arnab Goswami and Partho Dasgupta, the former chief executive officer (CEO) of Broadcast Audience Research Council (BARC) discussing ways to “manipulate” the ratings.

The WhatsApp chats – running over 1000 pages – suggest complicity between the two and are part of the 3400-page supplementary chargesheet that the Mumbai police filed earlier this week. The messages also show Goswami’s proximity to the Prime Minister’s Office (PMO) and the information and broadcast ministry, also suggesting that he misused this access.

Even while the chargesheet focusses on the conversations between Dasgupta and Goswami, the Mumbai police have curiously not mentioned Goswami among those accused in the case. Dasgupta, on the other hand, is named as a prime accused in the scam and is already in custody, the 15th – and latest yet – to be arrested in the case.

At the time Dasgupta was arrested in late December 2020, the police claimed that he had been bribed to the tune of lakhs to manipulate Republic TV’s TRPs. “Dasgupta misused his official position and manipulated TRP of specific news channels broadcast by ARG Outlier Media Pvt Ltd such as Republic Bharat Hindi and Republic TV English,” the remand notice said.

Also Read: Arnab Goswami Bribed Ex BARC Chief in Lakhs to Manipulate TRPs: Mumbai Police

The messages also suggest that Goswami was in the know about key decisions that the Central government took, even those that were closely guarded. He seems to be aware of the Balakot airstrike and the revocation of Article 370 in advance, highlighting his close connections with the upper echelons of government.

The Wire has not been able to independently verify the authenticity of the messages that the Mumbai police have annexed.

The TRP scam came to light in October last year, when BARC – the primary body that publishes TRPs in India – filed a police complaint through its associate Hansa Research Group, claiming that several news channels – including Republic TV – were involved in a TRP ‘rigging’ scam. Eventually, employees from both BARC and Republic TV were named in the FIR. The Mumbai police is also probing the role of other channels like Fakt Marathi, Box Cinema, News Nation, Mahamovies, and Wow music channel for allegedly tampering and inflating their viewership numbers.

According to the WhatsApp chats, Goswami and Dasgupta, who were colleagues at the Times Group, discussed rival channels and expressed disappointment over those channels outperforming Republic TV. While Dasgupta reassures Goswami, the latter continued to express his displeasure to the then BARC chief.

The discussion, which started in early 2017, continue on a regular interval until October 10, 2020, even after Dasgupta’s departure as CEO of BARC in October 2019. In many conversations, the duo discusses how Republic TV can become the channel with the highest TRP.



‘Get me a media advisor kind of position’

The messages also show that Dasgupta was aware of the influence Goswami had over the PM’s office and in one instance, asks Goswami to ‘speak to his contacts” and get him placed as an “advisor” at the PMO. “If you can please get me a media advisor kind of position with PMO,” Dasgupta wrote to Goswami on October 16, 2019. A day earlier, Goswami mentions meeting one ‘AS’. While it is not clear who is this AS that Goswami was talking about, the initials keep reappearing in the conversations very often.

The messages annexed by the Mumbai police span over three years and show exchanges between the accused and Goswami over significant news breaks. From the messages, Goswami appears to be a keen follower of other news channels and their performances on a daily basis.

From the Pulwama terror attack to the revocation of Article 370 in Jammu and Kashmir, everything is discussed at length in these chats. Soon after the Pulwama attack on February 14, 2019, in which 40 soldiers were killed, Goswami writes to Dasgupta acknowledging how the attack has helped his channel. “This attack we have won like crazy,” he allegedly wrote to Dasgupta the same evening at 5:43 pm.

A similar conversation continued over the following weeks, where Goswami was seemingly aware of military operations well in advance. The Balakot airstrike, which was carried out by Indian warplanes early on February 26, was purportedly discussed on February 23 – three days before the top secret mission.

 CentreFrame image

When Goswami says that “something big” is soon going to happen, Dasgupta asks if it is “Dawood”. Goswami replies, “No sir Pakistan. Something major will be done this time…. Bigger than a normal strike. And also on the same time something major on Kashmir. On Pakistan the government is confident of striking in a way that people will be elated. Exact words used (sic).”

A day after the Balakot attack, Dasgupta appears to have inquired if that is what Goswami was talking about. To this, Goswami says, “More to come.”

 

Although Dasgupta freely discusses a range of topics with Goswami, he also seems concerned about both his position at BARC and later, about being implicated in a criminal case. In one instance, Dasgupta shares his anxiety over the possibility of his passport being impounded.

The chats annexed in the chargesheet also indicate that as soon as the Mumbai police’s inquiry into the scam began in October last year, their conversations came to a halt.

Malayalam channel and RSS funding

In another WhatsApp chat, Dasgupta and another accused, Ramgaria, discuss Malayalam channel Janam TV. Ramgaria mentions about the phenomenal “100 percent growth” in the channel’s viewership in the week when the controversy over the Supreme Court’s decision to allow women to enter the Sabarimala temple was at its peak in November 2018.

In the chat with Dasgupta, Ramgaria says that the Kerala-based Janam TV did well in all 14 districts of the state, more so in those closer to the temple. This, apparently was noticed by the PMO, Dasgupta claims in the chat, to which Ramgaria claims that the channel has “RSS funding”.

Besides the annexed WhatsApp chats, the police have recorded statements of 59 witnesses, including 15 experts. The police have said that the investigation is still on and that another supplementary chargesheet will follow in the case.

 

{ With input from news agency language)

If you like this story, share it with a friend!

We are a non-profit organization. Help us financially to keep our journalism free from government and corporate pressure.


Friday, 15 January 2021

राचा पर छापेमारी के ख़िलाफ़ 1,200 वकीलों की चिट्ठी, 22 को जुलूस

 


Source ; Cobrapost
 

{ With input from news agency language)

If you like this story, share it with a friend!

We are a non-profit organization. Help us financially to keep our journalism free from government and corporate pressure